Friday, July 13, 2012

BUDAYA SINDIR MENYINDIR


Sedar tak dalam budaya orang melayu ni banyak sindir menyindir. Kalau setakat sindir menyindir ke arah kebaikan InsyaALLAH ramai yang boleh terima. Tapi tak semua perkara boleh kita sindir. Kelak orang yang disindir akan terasa hati. Bila dah terasa hati dah jatuh dosa sebab menyakiti hati sesama manusia. So... Bila nak mintak maaf tu...????

p/s: Mood tak bagus dengan orang yang cakap lain depan kita tapi menyindir kita depan semua orang. Sabar la kawan2 ku yang lain untuk berdepan dengan orang macam ni..

8 comments:

  1. Sbr jelah ye? Mmg mcm tu la manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sindir menyindir ni macam penyakit.
      kalau tak nak berubah tabiat ni akan melekat dalam hidup.
      bagi org2 mcm ni kalau sehari tak menyindir rasa tak selesa kot.

      Delete
  2. Dah jd budaya kan kak?
    Nak buat cmne.... Jgn kita tgolong org cmtu dahla...
    (~__^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mintak jauh la sya..
      akak taknak tergolong dalam golongan macam ni..
      Ya Allah..
      Jauhkanlah...
      Aminnn...

      Delete
    2. InsyaAllah...
      Mtk jauhla kan...
      Amin....

      Delete
  3. sokong sangat2 mimi, org mcm tu kalau 1 hari x sindir org ataupun x buat org lain sakit telinga gan dia, agaknya hidup dia x ceria..bila dpt sindir org, ceria nya senyum sampai ke telinga mulut menyalak2 gelaknya sampai mcm dah nk pecah ofis...kat mana2 ofis pun ada je org yg depan kita baik blkg kita sebaliknya..
    sabar je...moga dia insaf

    ReplyDelete
  4. memang ada manusia2 yg mcm ni kan..semoga kita x tergolong dr manusia jenis itu....

    ReplyDelete
  5. menyindir nie mmg always di kalangan kita . bila nak berubah x tau .xpuas ati ckp dpn2

    ReplyDelete

KoMeN2 BeRnAs Di SiNi.. (^__^)

WELCOME TO MY BLOG.. I LOVE STORY ABOUT MY LIFE IN THIS BLOG.. THANK YOU FOR VISIT MY BLOG