Wednesday, March 11, 2015

Membesar dengan jayanya (^_^)

Chenta Hati Saya (^_^)

Alhamdulillah 33 minggu mengandungkan anak ketiga kami... Mengandung kali ni dah terlebih membesar dengan jayanya.. Hehehe.. Mr. Tajul cakap takpe.. Lepas bersalin nanti akan kurus semula.. Thankz hubby for ur support... Mr. Tajul pun tak kurang jugak naik berat badan. Tengok pouch bag die sekarang.. Sampai gambar kat atas tu Mr. Tajul cakap gambar edit sebab ketara sangat nampak peyut die.. Nak lawan perut Mimie ler tu.. Hahahaha...

Semalam masa tengah makan malam dengan suami, Mr. Tajul tiba-tiba cakap.. "Kalau ikut abang... Hari-hari nak hantar sayang pergi kerja.." Alahai suamiku.. touching la Mimie tau.. Hurmm... Nak buat macam mana... Walaupun kerja satu Putrajaya tapi kerja kami tak sama. Masing-masing ada tanggungjawab yang perlu dipegang. Yang paling touching bila Mr. Tajul cakap "Takpe la.. Maybe ada rezeki bila anak-anak semua dah besar... Mungkin masa tu dekat-dekat nak pencen kot.." Hahaha.. Tergelak Mimie dengan suami tercinta ni.. InshaaAllah.. Semoga Allah kekalkan kebahagiaan kita ni.. Terima kasih abang...

Biasalah.. Orang mengandung ni terlebih touching.. Sejak dari kahwin kami memang ke tempat kerja secara berasingan. Masing-masing bawa kereta masing-masing.. Mimie pilih masuk awal pukul 7.30 pagi supaya dapat pulang awal pada jam 4.30 petang. Ambil anak-anak terus siapkan makan malam untuk suami dan anak-anak. Senang menguruskan rumah bila balik awal. Jalan pun tak jem sebab tak ramai yang pulang 4.30 petang.. Mr. Tajul pulak masuk 8.30 pagi supaya mudah menguruskan anak-anak ke sekolah pada waktu pagi. Bila balik petang nanti Mr. Tajul boleh bersihkan diri dan kami selalunya solat maghrib berjemaah sebelum makan malam bersama anak-anak. Inilah rutin kami setiap hari..

Lately ni memang tak larat nak buat kerja rumah. Selalunya lepas masak makan malam, Mr. Tajul tolong kemaskan dapur. Lepas isyak anak-anak memang dah tidur. Paling lewat tidur pukul 10 malam. Kalau tak, pukul 9.30 malam anak-anak semua dah tidur. Alhamdulillah dua-dua puteri kami ni memang jenis tidur awal. Malam bangun untuk susu kemudian tidur semula. Alhamdulillah.. 

Selalunya Mr. Tajul akan tidur lewat dari Mimie kebelakangan ni. Lepas tidurkan anak-anak, Mimie akan masuk tidur dahulu sebelum Mr. Tajul. Mr. Tajul faham.. Sekarang dah sarat mengandung. Selalu sebelum tidur Mr. Tajul akan sapukan minyak panas di betis dan kaki Mimie untuk elak kejang tengah malam. Gosok-gosok sampai Mimie terlelap. Alhamdulillah.. Bertuah Mimie bersuamikan abang.. Terima kasih abang.. Anugerah Allah buat pendamping dan pembimbing untuk sayang..

3 comments:

  1. tak pe.. pasni leh diet... ehh.. kot tak sempat diet nnt mimi ada lg... ihihihih...

    lin klu preggy pun selalu kejang2 kaki... kadang2 tu, sampai terjerit.. kalut suami bgun... hahah kelakar pun ada.

    ReplyDelete
  2. Lin.. inshaaAllah 3 tahun lagi la pulak.. rehat dulu lepas dapat yang ni.. hahaha

    ReplyDelete

KoMeN2 BeRnAs Di SiNi.. (^__^)

WELCOME TO MY BLOG.. I LOVE STORY ABOUT MY LIFE IN THIS BLOG.. THANK YOU FOR VISIT MY BLOG