Tuesday, September 8, 2015

Kebun di rumah

Seronok duduk di rumah yang ada tanah ni. Macam-macam boleh ditanam. Rumah Mimie ni macam-macam buah ditanam. Mr. Tajul suami kesayangan Mimie ni memang rajin bercucuk tanam. Tangan sejuk orang tua cakap. Tanam je inshaaAllah ada hasilnya. 

Pokok pisang kat rumah ni dah 3 kali berbuah. Manis sangat. Sedap betul makan buah fresh dari pokok ni. Sekarang tunggu buah ciku masak. Memang tak sabar. Selain tu ada buah jambu batu dan buah delima. Alhamdulillah berbuah dengan baik. Pokok mangga masih dalam proses pembesaran..

Selain buah-buahan ni Hubby Mimie ni tanam daun kunyit. Senang je bila nak masak amik terus dari kebun sebelah rumah. Kalau beli kat kedai sehelai daun kunyit 80sen. Halus je daun die. Last-last tanam sendiri. Puas hati. Pokok limau purut pun mencanak-canak naik tumbuh subur. Sampaikan kena cantas sebab pokok duri ni tumbuh segar dan membesar dengan sihat. Tu belum pokok cili api, daun pandan, serai. Seronok betul bercucuk tanam ni.

Melihat hasil setelah berbakti pada tanah memang seronok. Boleh dinikmati dengan anak-anak. Bersyukur kepada Allah diberikan rezeki yang tidak terhingga.. Tak rugi berbudi pada tanah kan.. Hehehehe...










2 comments:

  1. wahhh seronoknya ada kebun sendiri kan..huhuu buah pun semua menjadi...best =)

    ReplyDelete

KoMeN2 BeRnAs Di SiNi.. (^__^)

WELCOME TO MY BLOG.. I LOVE STORY ABOUT MY LIFE IN THIS BLOG.. THANK YOU FOR VISIT MY BLOG