Thursday, October 8, 2015

Suara I Seksi

Huh.. Tajuk tak boleh blah... hahahaha

Seriusly suara memang rock habis.. Ala-ala Ella gitu.. Hahaha.. Seminggu penangan batuk dan selesema. Seminggu Allah tarik nikmat makan minum dan deria bau. Apa pun tak dapat.. Ujian buat Mimie.. Sakit itu penghapus dosa.. InshaaAllah..

3 Hari suara tak keluar masa mula-mula batuk. Sampai rumah sunyi.. Anak-anak tanya seksa betul nak jawap soalan anak. Kesian juga pada anak-anak. Time anak nak buat homework paling syahdu. Kakak Batrisyia tanya soalan matematik, Mimie hanya mampu tunjuk-tunjuk je sebab tak mampu keluarkan suara. Then kakak Batrisyia buat sendiri. Bila dah siap semua betul soalan tambah matematik. Mimie mampu senyum dan bagi thumbs up sahaja. Lepas tu Mimie cium anak-anak. Happy Batrisyia. Walaupun Mimie tak dapat puji dengan suara tapi pujian dengan sentuhan tu amat disukai Batrisyia. Alhamdulillah..

Hari ni bila bercakap dengan kawan-kawan suara tenggelam timbul. Serak-serak gitu.. Hahaha.. Oh jerebu.. Redalah jerebu.. Hujan dah turun hari-hari tapi impak jerebu masih ada.. Ya Allah peliharalah bumi Malaysia ini dan peliharalah kami sekeluarga serta umat Islam seluruh dunia. Semoga ALLAH sihatkan tubuh badan Mimie, suami, anak-anak, ibu bapa dan kaum keluarga... Aaammiiinnn..

4 comments:

  1. Akak pun batuk dan demam selsema..
    Tapi tak adalah tak keluar suara...
    Namun macam tu pening kepala yg tak boleh tahan..
    Bila anak2 minta tolong ajar kan homework mereka pun, mana yg mampu jer ajar..

    Semoga MZ cepat sembuh..
    Kesian kat anak2 kan bila minta tolong buat homework tu..

    ReplyDelete
  2. moga cepat sembuh ye Mimie.... jerebu ni mmg buat sakit juga kan.. anak atie pun dah start batuk...nasib hari ni jerebu dah kurang kt sini...

    ReplyDelete
  3. Sesekali Allah uji kesihatan kita Mimie.
    Setakat suara ok lagi Mimie yg sedih kalau tak boleh bangun lagi susah kan..

    ReplyDelete
  4. kesiannya besan aku ni.. gws yang...

    ReplyDelete

KoMeN2 BeRnAs Di SiNi.. (^__^)

WELCOME TO MY BLOG.. I LOVE STORY ABOUT MY LIFE IN THIS BLOG.. THANK YOU FOR VISIT MY BLOG